Było tak cudownie …

w blog

Planując wakacje cel był jeden – Włochy.

Tak … było cudownie. Bo byliśmy razem, bo nie zauważałam trudności, bo nie czepiałam się o głupoty, bo dałam sobie prawo do beztroski … Czy zauważacie czasami, że jesteśmy zbyt krytyczne, zbyt bardzo staramy się idealnie sprostać wszystkim obowiązkom, zbyt dużo wymagamy od innych i od siebie. Ja całym rokiem gonię i łapię miliony srok za ogon. Cały rok nie mam chwili na to, aby popatrzeć w niebo, czasami nie dostrzegam zmieniających się pór roku i tylko dzieci trzymają mnie, aby być na bieżąco ze światem. Zapominam, że życie to nie tylko obowiązki i praca. Uczę się odpuszczać, wykreślam kolejne zadania, rezygnuje ze spraw mniej istotnych, koncentruję się juz tylko na tym, co naprawdę ważne. Dzięki temu ograniczyłam ilość prasowania a zdecydowanie częściej bawię się z dziećmi. Polecam umiar i równowagę. We wszystkim :)

A nigdzie tak nie ładujemy baterii, jak na wakacjach, więc … dziś opowiem Wam o naszych wakacjach.  Już dziś pomyślcie o Waszych urlopach i wymarzcie sobie fantastyczne chwile. Kampingi rozsiane po całej Europie to doskonały, ekonomiczny!!! pomysł na wakacje. Polecam. Zresztą oceńcie same :)

Kiedy za oknem mokro, szaro i ponuro, to warto powspominać :) Oto opowieść  o naszych włoskich wakacji na Kampingu Ca’Savio.  Zachęcam Was do planowania kolejnych wakacji koniecznie z Vacansoleil Polska. Tym bardziej, że tylko w tym tygodniu możecie zarezerwować ten kamping z rabatem 100 zł – kod rabatowy – #KAMPINGTYGODNIA1

Od wielu lat marzył nam się urlop w ojczyźnie pizzy, pięknych plaż, krystalicznego morza i zapierających dech w piersiach zabytków. Dzieci, które od zawsze zarażaliśmy naszą podróżniczą pasją, już od kwietnia analizowały mapy, szukały ciekawych miejsc i odliczały dni do wyjazdu :)

Zdecydowaliśmy się na wypoczynek na włoskim kampingu. W związku z tym , jeszcze nigdy wyjazd na wakacje nie wzbudzał tylu emocji. Dotychczas podróżowaliśmy samolotami, zatrzymywaliśmy się w hotelach lub pensjonatach. Tym razem chcieliśmy spróbować czegoś zupełnie innego, poczuć przygodę, poznać Włochy nie tylko od strony największych atrakcji turystycznych, ale też „od kuchni” i dzięki temu mieć większą frajdę z podróży i poznawanych miejsc.

W tym celu skorzystaliśmy z pomocy eksperta :) Na stronie internetowej Vacansoleil Polska możemy zapoznać się z ofertą kilkudziesięciu kampingów w całej Europie. Dzięki profesjonalnym prezentacjom, opisom, galeriom zdjęć, mapom i opiniom gości, bez trudu wybraliśmy kemping, który spełniał nasze wszystkie oczekiwania.

20841237_1415034591944847_1326717438_o

Położenie

Kamping Ca’Savio, który wybraliśmy, jest położony w północnej części Włoch, na półwyspie Jesolo, który oddziela Zatokę Wenecką od Morza Adriatyckiego.

Odległość do pokonania – 1315km. Drobiazg :) Podróż z 3 dzieci zapowiadała się interesująco i … długo. Jednak wbrew moim obawom, droga minęła nam szybko i sprawnie, dzieci podziwiały cudowne krajobrazy Alp i po 15 godzinach jazdy, byliśmy na miejscu.

To, co uderzyło nas na samym początku, kiedy tylko dotarliśmy na kamping,  to jest niesamowita atmosfera. Tam czuć wakacje każdą komórką ciała, tam widać i słychać, że wszyscy dobrze się bawią, tam nikomu nie przeszkadzają piski i śmiechy dzieci, tam wszyscy się do siebie uśmiechają, tam masz poczucie, że jest się częścią fantastycznej, turystycznej wspólnoty. I .. tam nie musisz się obawiać, że zginie Ci hulajnoga, że stracisz dmuchany ponton, bo tam nic nie ginie!!! Rowery stoją beztrosko przed sklepem, torby pozostawione przed domkami, otworzone samochody. Kamping to wakacyjne miasteczko, gdzie nauczyłam się wierzyć w uczciwość :)

Kamping Ca’Savio jest fantastycznym punktem wypadowym. Po beztroskim wylegiwaniu się na pięknej, piaszczystej plaży i skorzystaniu z licznych atrakcji kampingu, będziecie mieli możliwość poznać bliższą i dalszą okolicę. Pod jednym warunkiem! Jeżeli pozwolą Wam na to dzieci, które zapewne niechętnie będą opuszczały kamping, gdzie mają wszystko, czego zapragną :)

Pierwszego dnia warto się zaopatrzyć w mapę kampingu, aby bez problemu odnaleźć wszelkie atrakcje i możliwości spędzania czasu, jakie oferuje Kamping Ca’Savio. Ważnym punktem jest informacja, gdzie przesympatyczni, młodzi ludzie, mówiący w języku angielskim, udzielają wszelkich niezbędnych informacji na temat funkcjonowanie kampingu, ale również wycieczek, transportu i życia we Włoszech.

Na terenie kampingu można korzystać z internetu. W tym celu należy kupić kartę na godziny lub na cały pobyt. A potem w wyznaczonych strefach, zazwyczaj tam, gdzie znajdują się restauracje, bary i place zabaw, można już bez problemu łączyć się ze światem :)

Parking

Duży parking znajduje się tuż przy wjeździe na kamping, istnieje jednak możliwość, aby samochodem dojechać pod sam domek. Jest to o tyle wygodne, że kamping jest duży i rozłożysty i nawet obsługa porusza się meleksami i rowerami. Wjeżdżając na kamping trzeba jednak dostosować się do ustalonych tam zasad. A mianowicie, jeździmy z prędkością 10km/h, chodzi o to, aby zapewnić bezpieczeństwo wszystkim gościom, a zwłaszcza dzieciom, które śmigają po całym kampingu na rowerach, hulajnogach i rolkach oraz nie jeździmy po campingu w godzinach 12-15, aby zapewnić ciszę tym, którzy  potrzebują odpocząć w połowie dnia.

w3

w2

Zakwaterowanie

Kamping Ca’Savio jest kampingiem, na którym znajdują się mobile homy, namioty willowe oraz parcele na własny namiot, samochód lub kamper. Domki wakacyjne są bardzo różne, mają 2 lub 3 sypialnie, łazienkę i tarasy. Szczegółowe informacje na temat zakwaterowanie znajdziecie na stronie kampingu – KLIKNIJ TUTAJ

My mieliśmy szczęście spędzić tydzień w domku bali, który ma dwie sypialnie, kuchnię z jadalnią, łazienkę i toaletę oraz duży taras ze stołem i krzesłami. Nigdy bym nie pomyślała, że taka mała przestrzeń, to tak naprawdę wszystko, czego potrzebujemy :) Moja 5-osobowa rodzina miała wszelkie wygody a dzieci każdego wieczora kłóciły się, kto zajmuje miejsce na łóżku piętrowym :) W pełni wyposażona kuchnia dawała wielkie możliwości. Będąc we Włoszech grzechem byłoby nie spróbować włoskiej kuchni. Odkrywaliśmy miejscowe sklepiki, smakowaliśmy prawdziwe, włoskie makarony, delektowaliśmy się dojrzewającymi w słońcu owocami, degustowaliśmy miejscowe wina. Jeszcze chyba nigdy gotowanie nie było taką przyjemnością :) A wspólne posiłki na naszym tarasie pozostawiły jedne z fajniejszych wspomnień. Pierwsza w życiu brzoskwinia Krzysia, pikantne papryczki, które prawie przyprawiły mojego męża o zawał serca, spaghetti w wykonaniu dzieci … te chwile już na zawsze pozostaną w naszych wakacyjnych, rodzinnych wspomnieniach.

w4

Morze

Dla mnie, matki i zapracowanej kobiety Włochy oznaczają jedno – morze. Po trudnym i stresującym roku, nie ukrywam, że czekałam na chwilę odpoczynku. Marzyłam o tym, aby spacerować brzegiem morza, relaksować się szumem wody, patrzeć po horyzont i … zapomnieć o obowiązkach. Tymczasem, w tej włoskiej  scenerii przychodziły mi do głowy najlepsze pomysły, biegając za dziećmi po piasku, kreśliłam sobie w głowie, kolejne, zawodowe plany i nauczyłam się  doceniać to, co mam :)

Kamping Ca’Savio położony jest nad samym morzem, z każdego miejsca kampingu w ciągu 2-3 minut można znaleźć się na pięknej, szerokiej, piaszczystej plaży. A szczęściarze, którzy mają domki najbliżej zejścia na plażę, budzą się i zasypiają, słuchając szumu morza. To, co zachwyciło mnie, to cisza i spokój. Turystów, wypoczywających na kampingu jest wielu, jednak na plaży bez problemu można znaleźć miejsce przy samej wodzie i odpoczywać słuchając szumu fal i śmiechu swoich dzieci. A radości nie było końca, ponieważ plaża i morze jest idealne dla najmłodszych. Najważniejsze dla mnie było bezpieczeństwo. Morze Adriatyckie w tym miejscu jest stworzone dla dzieci. Można iść kilkaset metrów w głąb morza a woda nadal jest płytka. Dla dzieci wielką frajdą było również zbieranie muszli i szukanie krabów. W efekcie, w porze obiadowej, trudno było namówić dzieci na wyjście z plaży :)

w6

w7

Restauracje, sklepy i inne udogodnienia

Kamping posiada pełną infrastrukturę, czyli supermarket, sklep z pamiątkami, bary, lodziarnię, restaurację, wypożyczalnię rowerów, pralnię i lekarza. Wszystko to sprawia, że nie ma potrzeby opuszczania kampingu. Wszystko,  co potrzebujemy jest na wyciągnięcie ręki. Dla mnie obowiązkowym punktem była kawiarnia, gdzie codziennie piłam prawdziwe cappuccino, dla dzieci – lodziarnia, z włoskimi lodami. Nie muszę tego bliżej wyjaśniać J Najważniejsze, że wszyscy byli szczęśliwi :)

w8

Atrakcje dla dzieci

Atrakcje, które zostały przewidziane dla dzieci trudno zliczyć. Przyznam się, że podczas tygodniowego pobytu, nie sposób nacieszyć się wszystkimi propozycjami dla najmłodszych i nie tylko 😉

Warto wspomnieć o basenach, których jest 6, mają różne rozmiary, kształty, głębokość. Moje dzieci pokochały statki pirackie, które znajdują się w trzech basenach, a tam zjeżdżalnie, wspinaczki i …wodę, która przelewa się z wielkich bali na głowy piszczących dzieci :)

Po zabawach w wodzie, dzieci mogą skorzystać z 3 placów zabaw, gdzie do dyspozycji dzieci drewniane zamki, zjeżdżalnie, karuzele, huśtawki i masa innych atrakcji. Jeżeli Dzieci jeszcze mają siły, to proponuję dmuchane zjeżdżalnie, park linowy, minigolfa, zajęcia z animatorami, podczas których dzieci rysują, robią indiańskie ozdoby, budują z klocków lego. A wieczorem na scenie kampingu odbywa się dyskoteka dla dzieci oraz przedstawienia.

w13

w11

Czy to nie brzmi imponująco? :)

Nie zapomniano o starszych dzieciach, a właściwie już nastolatkach, które codziennie mogą korzystać z lekcji włoskiego. Zajęcia prowadzone są przez animatorów i są wielką atrakcją dla młodzieży i możliwością poznania rówieśników z całej Europy … bezcenne :)

Nie sposób tu opisać wszystkich atrakcji Kampingu Ca’Savio, ponieważ mam wielkie obawy, że podczas naszego pobytu sami nie zdołaliśmy skorzystać ze wszystkich. Jeżeli jeszcze nie byliście na kampingu, jeżeli macie obawy, czy taki wypoczynek jest dla Was, jeżeli zastanawiacie się, czy odpoczniecie, to w 100 proc zapewniam Was, że to będą najlepsze wakacje w Waszym życiu. Poczujecie czym jest wolność, beztroska, wolny czas bez ograniczeń, pyszna włoska kuchnia, cudowne morze. My zakochaliśmy się w kampingach i kolejne wakacje również planujemy spędzić na kampingu … oczywiście z Vacansoleil Polska.